Faq
Centrum pomocy
Ogólne
1. Czym jest iBemo?
iBemo to motoryzacyjny serwis online, który oferuje samochody w kredycie, leasingu oraz wynajmie długoterminowym. Jesteśmy częścią Grupy Bemo - jednej z największych grup dealerskich - polskiej, niezależnej i rodzinnej firmy, z 30 letnią tradycją. Kierujemy nasze usługi do osób indywidualnych oraz do przedsiębiorców. Pomożemy Ci wymienić samochód - doradzimy w doborze nowego oraz odkupimy obecnie użytkowany. W ofercie posiadamy nowe samochody osobowe oraz użytkowe. iBemo to punkt dla Ciebie!
2. Jak zamówić samochód w iBemo?
Zamówienie samochodu w iBemo to 4 proste kroki:
- Wybierz samochód oraz formę finansowania dla Ciebie.
- Wyślij formularz ze swoim wyborem do nas (kliknij przycisk: “Zapytaj o szczegóły na stronie samochodu” i uzupełnij formularz z danymi).
- Pomożemy Ci w dopełnieniu formalności.
- My dostarczamy dla Ciebie samochód w umówione miejsce.
Jeżeli zastanawiasz się jaka forma finansowania będzie dla Ciebie odpowiednia to przeczytaj:
Umowa
1. Jakie są wymagane dokumenty do złożenia wniosku, podpisania umowy najmu/leasingu?
Jeśli prowadzisz firmę, to poprosimy Cię o przedstawienie:
- wpisu do KRS/CEIDG,
- sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy
- oraz wypełnienie naszego formularza.
Jeśli planujesz wziąć prywatnie samochód w najem, to poprosimy o:
- dokument potwierdzający Twoje dane osobowe,
- PIT za ostatni rok,
- zaświadczenie o zarobkach od Twojego pracodawcy
- oraz wypełnienie naszego formularza.
2. Kto może prowadzić samochód?
Samochód może być użytkowany przez Ciebie oraz innych kierowców, którym zechcesz go na swoją odpowiedzialność udostępnić.
3. Czy muszę zgłaszać wyjazd za granicę?
Nie ma konieczności zgłaszania wyjazdu za granicę. Jednak w niektórych krajach policja może oczekiwać takiego upoważnienia. Możemy je dostarczyć wraz z samochodem, podczas pierwszego przekazania. Pamiętaj, że specjalne warunki związane z wyjazdami za granicę mogą dotyczyć również ochrony ubezpieczeniowej OC i Autocasco. Niektóre państwa mogą być uznane za kraje o podwyższonym ryzyku i wyjazd do nich może podlegać dodatkowemu ubezpieczeniu lub tak zwanej Zielonej Karcie, którą wydaje Ubezpieczyciel. W sytuacji, gdy planujesz wyjazd warto sprawdzić Ogólne Warunki Ubezpieczenia lub skontaktować się z Ubezpieczycielem.
4. Czy mogę zmienić warunki umowy podczas jej trwania?
Istnieje taka możliwość. Każdą sytuację i umowę rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli rozważasz zmianę warunków umowy, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu + 48 500 108 208.
Serwis
1. Jak umówić wizytę serwisową?
W przypadku chęci lub konieczności wizyty w serwisie, należy zgłosić się do Centrum Obsługi, do którego indywidualny kontakt przekazujemy Tobie wraz z samochodem. Jeżeli nie znajdujesz Twojej karty z kontaktem, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 500 108 208.
2. Czy mogę wymienić we własnym zakresie np. klocki hamulcowe?
To zależy od zakresu usług, które indywidualnie określiłeś przed umową. To umowa reguluje kwestię serwisu. Jeśli wybrałeś pełną opiekę serwisową, zatroszczymy się o wymianę klocków w Twoim samochodzie. Wystarczy nam zgłosić taką potrzebę. Skierujemy Cię do serwisu w dogodnej dla Ciebie lokalizacji.
3. Samochód uległ awarii/podczas jazdy zapaliła się kontrolka. Co mam zrobić?
Należy zgłosić usterkę pod numer Assistance, który został przekazany wraz z pojazdem. Konsultanci umówią wizytę w warsztacie, do którego można podjechać w celu usprawnienia samochodu lub zapewnią obsługę na miejscu zdarzenia, jeśli będzie to konieczne.
4. Czy mam zapewnione auto na czas trwania wizyty w serwisie?
W przypadku napraw trwających co najmniej 12 godzin zapewnimy Tobie samochód zastępczy, jeśli w pakiecie wybrałeś pełną opiekę ubezpieczeniowo-serwisową.
5. Czy mogę zamontować hak, GPS, inne doposażenie?
Najprawdopodobniej jest taka możliwość, pod warunkiem, że homologacja czy warunki techniczne pojazdu pozwalają na tego typu doposażenie. Najważniejsze w takim wypadku jest to, że usługa taka musi zostać przeprowadzona za wiedzą właściciela pojazdu, w sposób zgodny z warunkami eksploatacji, określonymi w instrukcji obsługi pojazdu/zaleceniami producenta. Pamiętaj, że w przypadku montażu haku, po uzyskanej aprobacie i przeprowadzonej usłudze, należy dokonać wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Pojazd musi również przejść dodatkowe badania techniczne. Następnie należy przesłać do właściciela pojazdu dowód rejestracyjny oraz zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów. Dowód rejestracyjny zostanie odesłany do Ciebie, po dokonaniu wpisu przez Wydział Komunikacji.
Szkody i kolizje
1. Jak zgłosić szkodę?
Jeśli Twój samochód został uszkodzony, niezwłocznie poinformuj nas o tym. Na zgłoszenie szkody masz maksymalnie 14 dni od momentu zdarzenia lub zauważenia uszkodzeń. Zdarzenie zgłoś do Centrum Obsługi, do którego indywidualny kontakt przekazaliśmy Tobie wraz z samochodem. Jeżeli nie znajdujesz Twojej karty z kontaktem, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 500 108 208.
2. Co zrobić w przypadku szkody/kolizji?
W pierwszej kolejności zadbaj o bezpieczeństwo swoje oraz wszystkich osób biorących udział w zdarzeniu. Jeśli sytuacja tego wymaga, wezwij odpowiednie służby (pogotowie, policję, straż pożarną). Jeżeli zdarzenie nie potrzebuje wezwania odpowiednich służb możesz spisać odpowiednie oświadczenie o zdarzeniu (pobierz wzór oświadczenia). Pamiętaj, że właściwe oświadczenie potrzebne jest do likwidacji szkody przez Ubezpieczyciela. Jeśli masz problemy z jego uzyskaniem, równie pomocna będzie notatka policyjna.
3. Czy przysługuje mi auto zastępcze na czas naprawy blacharsko - lakierniczej?
Jeśli wybrałeś pełną obsługę serwisową, wraz z odpowiednim wariantem ubezpieczenia, to zapewnimy Tobie auto zastępcze na cały czas naprawy. Informację na ten temat znajdziesz w warunkach umowy, bo jest to kwestia uzależniona od wybranego pakietu.
Opony
1. Ile kompletów opon mi przysługuje?
Ilość dodatkowych opon jest zależna od wybranego przez Ciebie wariantu. Możemy zapewnić Ci opony na cały okres eksploatacji i wówczas, jeśli masz wątpliwości co do stanu ogumienia w swoim samochodzie, udaj się do jednego z naszych serwisów, który zweryfikuje stan opon i podejmie odpowiednie działania. Zobacz Jak umówić wizytę serwisową.
2. Jak mogę umówić się na wymianę opon?
Wystarczy zadzwonić na dedykowany w tym celu numer, który przekazaliśmy Ci wraz z samochodem. Konsultanci umówią dla Ciebie wizytę w dogodnym serwisie. Zobacz Jak umówić wizytę serwisową.
3. Kto jest odpowiedzialny za przechowywanie opon?
Jeśli wybrany został pakiet „opony” w usługach dodatkowych, to wybór ten zapewnia Tobie zakup potrzebnych, przechowanie oraz sezonową wymianę ogumienia.
4. Co zrobić w przypadku uszkodzenia opony?
Jeśli Twój samochód nie jest wyposażony w koło zapasowe lub jeśli nie możesz dokonać samodzielnej wymiany koła, skontaktuj się z Assistance, pod numerem, który przekazaliśmy Tobie wraz z autem. Jeżeli nie znajdujesz Twojej karty z kontaktem, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 500 108 208.
Ubezpieczenie
1. Co zawiera ubezpieczenie?
Ubezpieczamy Twój samochód w pełnym zakresie, zatem polisa obejmuje ubezpieczenia OC, AC oraz NNW.
2. Czy auto jest ubezpieczone również w przypadku wyjazdu za granicę?
Twój samochód jest ubezpieczony również poza granicami Polski. Szczegółową listę krajów znajdziesz w warunkach ubezpieczenia. Jeśli państwo, do którego się udajesz nie znajduje się na liście, niezbędny jest kontakt z ubezpieczycielem. Niektóre kraje wymagają Zielonej Karty, jako dodatkowego dokumentu ubezpieczenia. Możesz ją u nas uzyskać, zgłaszając odpowiednio wcześniej taką potrzebę.
3. Czy mam udział własny w szkodzie?
Wszystko zależy od wybranego wariantu ubezpieczenia. Informacje na ten temat znajdziesz w szczegółowych warunkach Twojej umowy.
Zwrot auta
1. Czy mogę wykupić użytkowany samochód?
Istnieje taka możliwość. Około 60 dni przed planowanym zakończeniem umowy zgłoś chęć odkupu samochodu, abyśmy wspólnie ustalili warunki. Pod koniec trwania umowy, przygotujemy dla Ciebie również nowe propozycje na nowy samochód.
2. Jak przygotować się do zwrotu samochodu?
Przed zwrotem pojazdu:
- Jeżeli samochód ma jakieś uszkodzenia, zgłoś je niezwłocznie. By jak najlepiej się do oceny ewentualnych szkód przygotować, zapoznaj się z "Przewodnikiem zwrotu pojazdów", opracowanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów:
PZWLP - Przewodnik zwrotu samochodów osobowych
PWZLP - Przewodnik zwrotu samochodów dostawczych
- Upewnij się, że samochód jest czysty i wyjmij z niego wszystkie swoje prywatne rzeczy.
Zbierz wszystkie przedmioty, które otrzymałeś razem z samochodem:
- Wszystkie komplety kluczy, w tym klucz centralny i klucze zapasowe.
- Dowód rejestracyjny oraz polisa OC.
- Wszystkie oryginalne dokumenty np. instrukcja obsługi, książka serwisowa, świadectwo przeglądu technicznego (jeśli dotyczy).
- Karty z kodami, Nośniki SD, CD lub DVD do nawigacji satelitarnej.
- Dodatkowe wyposażenie pojazdu, które nie jest zamocowane na stałe (ucho holownicze, główka haka holowniczego, osłona przeciwsłoneczna tylnych drzwi itd.).
- Wyposażenie awaryjne pojazdu (podnośnik, klucz krzyżowy, trójkąt ostrzegawczy, apteczka itd.)
- Jeśli pojazd posiada zestaw naprawczy do opon, musi on być w stanie pozwalającym na jego użycie (środek uszczelniający i dedykowany kompresor).
3. Czy mogę rozwiązać wcześniej umowę bądź ją przedłużyć?
Istnieje taka możliwość. Każdą sytuację i umowę rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli rozważasz zmianę warunków umowy, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 500 108 208.